Navigace

Kontakty

Spolupracuji

Těším se

Nepřehédněte

Mé nej hry

Vítejte na xboxfan.cz

Xbox

 

Pojďme se nyní trochu podívat do historie herní konzole Xbox, jak vznikal, kdo za tím vším stál atd. Píše se rok 1998 a skupina čtyř inženýrů z Direct X Teamu Microsoftu Seamus Blackley, Ted Hase, Kevin Bachus pod vedením vedoucího teamu Otto Berkese  se snaží rozebrat několik notebooků a postavit tak video herní konzoli Microsoft Windows. Team inženýrů se snažil vytvořit konzoli, která by konkurovala herní konzoli od Sony, tedy Playstationu  2. V průběhu vývoje se mění název na Xbox. Tento název se však  moc nezamlouvá marketingovému oddělení Microsoftu a vymýšlejí různé alternativy. Tedy byl udělán průzkum, který nakonec zjistil, že jméno Xbox je velice dobře přijato a tedy se stal oficiálním názvem této herní konzole. Herní konzoli Xbox představil Bill Gates na  Game Developers Conference v roce 2000. Dále také v roce 1999 prohlásil, že tyto herní konzole jsou velice důležité pro multimediální konference v nových časech. Samotné uvedení herní konzole Xbox také nebylo bez chyb a i když se Microsoft snažil zaměřit i na Japonský trh, nakonec největšího úspěchu Microsoft mimo Ameriku dosáhl v Evropě. Co se týče samotného zahájení, Microsoft byl v tomto ohledu velice dobře připraven díky tomu, že si získal spolupráci vývojářského studia Bungie s velice populární hrou Halo. To dodalo herní konzoli Xbox jistě velice dobrý start a i díky tomu v roce 2002 v Severní Americe předčil,  co se týče prodejnosti i konkurenční konzoli od Nintenda. Herní konzole Xbox se prodalo na 5 miliónů kusů a dodnes se hovoří o tom, že její výkon ve hrách nebyl využit na maximum.

Co se týče hardwarové stránky, tak Xbox byl vůbec první video herní konzole se zabudovaným pevným diskem, který se používal především pro ukládání dat, i ze služby Xbox Live. Díky tomu je eliminována potřeba používat samostatnou paměťovou kartu. Ovšem třeba Sega Saturn před rokem 2001 disponovala záložní pamětí.

Xbox také jako první disponoval funkcí Dolby Interactive Content-Encoding Technology, která umožňovala v reálném čase kódování v Dolby Digital.

Xbox jako takový je založen na PC hardwaru, díky tomu je také těžší než jeho konkurenti. Jeho váze ani moc nepomáhá DVD ROM a 3.5 palcový pevný disk. Xbox také jako první konzole má řadu bezpečnostních prvků.

Ovšem i u této platformy byl Microsoft nucen zabývat se pirátstvím a hackry. Vyšlo několik hardwarových revizí, aby se zamezilo moddingu a i o pokus, snížit náklady na vývoj. Bylo použito několik mechanik od výrobců Philips a Thompson. Ovšem i ty jsou stále náchylné na různé poruchy, jako je třeba problém se čtením médií. Majitelům se dosti často objevovala hláška s chybovým kódem PIO/DMA při identifikaci došlo k selhání.

Co se ovládání týče, je první Xbox vybaven ovladačem s dvěma  analogovými páčkami, citlivými na tlak, směrovým ovladačem, tlačítkem start, zpět, dvěma sloty pro příslušenství a akčními tlačítky (A/zelené, B/ červené, X/modré, Y/žluté, a černé a bílé tlačítko). Co se týče ovladatelnosti,  rozhodně se nedalo tomuto ovladači moc vytknout. Dobře padl do ruky a celkově hraní s ním byla radost. 

Co se týče operačního systému Xbox, jednalo se o upravenou vezi Windows 2000. Co se týče uživatelského prostředí, to se nazývá Xbox Dashboard. Zde se nachází multimedíální přehrávač, který lze využít při přehrávání hudebních CD, ripování CD na vestavěný pevný disk a následně přehrávat hudbu. Uživatelům také umožňuje spravovat svůj účet na službě Xbox Live. Služba Xbox Live byla oficiálně spuštěna v roce 2002, ale pro přístup si uživatel musel pořídit Starter Kit. Ten obsahuje Headset, předplatné a různé doplňky.

Online službu Xbox Live Microsoft oficiálně spustil 15. Listopadu 2002. Ta umožňuje hráčům z celého světa hrát proti sobě, stahovat různý obsah do systému na pevný disk. Co se týče uživatelů, těch služba Xbox Live od spuštění do dvou měsíců měla na 250 tisíc. V červenci 2004 Microsoft oznámil, že službu používá milión předplatitelů. 

Nyní se zaměříme na hry, což je nejspíše to vůbec nejdůležitější. Jako vůbec nejúspěšnější hrou se v začátcích stala hra Halo. Následovalo druhé pokračování, které zaznamenalo vůbec nejvyšší prodejnost co se týče her na platformu Xbox.  V samotných začátcích se výkon konzole nevyužíval vůbec naplno, vývojáři chtěli odlišit Xbox od Playstationu dvojky. Tou vůbec největší odlišnost ale získala konzole Xbox roku 2002, kdy byla spuštěna služba Xbox Live. Při uvedení služby do chodu si uživatelé mohli mezi sebou zahrát tituly jako Moto GP nebo Tom Clancys Ghost Recon. To byl začátek a co se týče herní série Halo, ta v roce 2004 zaznamenala vůbec nejvyšší prodejnost v historii herního průmyslu, celkově se vydělalo v první den prodeje 125 miliónů dolarů. Hra Halo 2 potažmo i Xbox se tímto rokem zapsali do historie zábavního průmyslu. Ovšem to nebylo zdaleka vše, co se v tomto roce Microsoftu povedlo. Microsoft se v tomto roce dohodl s vývojářským studiem Electronic Arts na vydávání jejich titulů na službě Xbox Live.

Celé toto povídání uzavřeme asi tím, že klíčovými prvky byl rok 2002 a spuštění služby Xbox Live. Herní konzole Xbox nikdy nedostalo možnost, ukázat, co v ní dřímá, její výkon nebyl využit naplno. Co se týče popularity, tu si jistě získala i titulem Halo, kdy druhý díl zaznamenal vůbec nejvyšší výdělek za jeden den. Tou tečkou na závěr tohoto povídání je, že poslední hra pro platformu Xbox vyšla dne 12 srpna roku 2008 a jmenovala se Madden Nfl 09.

 

HW Specifikace Xbox

 

CPU 733 MHz Intel Custom Pentium III
Front Side Bus 133 MHz - 1.0 GB/sec
RAM Micron 64 MB DDR SDRAM
Memory Bandwidth 6.4 GB/sec bus
Storage Medium 8 GB Hard Disk
(Western Digital, 5400 RPM)
I/O (Input / Output) w-5x DVD-ROM
Type 9 DVD - 8.5 GB single sided
4x Proprietary USB Game Ports (12 Mbps)
Broadband Ethernet Connection (100 Mbps)
Proprietary Audio/Video Connector
Graphics Processor Unit 250 MHz Custom-Designed NV2X
Max Polygon Performance 125 M/sec
Simultaneous Textures 4.8 G/Sec
Pixel Fill Rate 12w
Compressed Textures Yes (6:1)
Maximum resolution 1920 x 1080 (HDTV Required)
MPEG 2 Support Yes (Standard DVD)
HDTV Game Support Yes (HDTV Cable Required)
DVD Movie Playback Yes (DVD Remote Control Required)
Media Comm. Processor 200 MHz Processor Custom
Designed By NVIDIA
Controls Hard Disk & DVD
Controls High-Speed Ethernet
Controls Proprietary USB Game Ports
Controls Advanced Audio which uses:
licensed technology from UK's Sensaura 3D.
Peripheral Bus (MCP BUS) 400 MB/s (Full Duplex)
Broadband Enabled Yes (10/100 Mbps / TCP/IP / WinSock)
Audio Channels 256
3D Audio Support Yes (64 3D channels)
Operating System - Windows 2000 Core OS
(Custom designed by MS)
- DirectX 8.0a (Drivers)
- Part 1 of the OS is on the hard disk < 1 MB
- Part 2 of the OS can be DVD disc < 500 K
- (Part 1 includes the core OS, DirectX, DVD playback, some drivers and 3D user interface)
- (Part 2 includes things like libraries, other drivers and other features needed by the developer)
- OS takes less then 3 MB in RAM
- The OS has a 3D user interface when no games are inserted to play music CDs, run DVD movies etc.
- The games run in ring 0, known as kernel mode which is the fastest mode possible.
V-CHIP Parental control on DVD's with ESRB ratings
Size Width: ~31cm
Depth: ~27cm
Height: ~10cm
Total Internal Components 800

 

Přihlášení

Vyhledávání

Chat

Ahojj mám problém s xboxem 360.. jel mi v pohodě ale večer jsem ho vypl a ráno mi už nejde se přihlásit do xbox live.. koukal jsem na status stránky a vše je v pohodě.. povolený porty v modemu mám.. vůbec nevím čím to je..
A tak ďalej
Neide mi sa zaregistrovať na Xbox live a keď dám test Xbox mi vyjde že :you Čab connet to Xbox live but your current Network
icon Jakou ?
360 nejde mi pripojiť na Xbox live a vipisuje mi tam nejako nezmisel
Ahoj mám takí problém s xboxom 369
Poradte mi zapomnel jsem kod a nejde mi spustit hra,diky
icon palo: Ahoj, bude vše funkční.
je kompatibilny xbox one ovladac s xbox one s ?
dobri den

Pro chat se musíte přihlásit!

Můj YouTube kanál

The Whoo

Očekávaná hra

Podpořte web