Zdroj: http://www.xboxfan.cz/index.php?a=376  •  Vydáno: 12.3.2013 8:56  •  Autor: miki

Historie vývoje nového Tomb Raidera

Pojďme se nyní trochu podívat na to, co předcházelo rapidní změně v herní sérii Tomb Raider. Mnozí z hráčů nejsou příliš nadšení z toho, že nový Tomb Raider, respektive Lara Croft, začíná od začátků. Není tou ostřílenou archeoložkou, která se vrhá vstříc novým dobrodružstvím. Je vystrašenou 21 letou slečnou, která ztroskotala na ostrově poblíž Japonska a musí se vypořádat se úskalími, které ostrov přináší. Nyní se tedy pojďme podívat na několik zajímavostí. Tou první je, že vývojářské studio Crystal Dynamics potřebovalo čtyři roky, několik velkých zásahů do děje samotné herní série a pomoc zkušených vývojářů z Ubisoftu a Rockstaru, aby mohli vydat hru, kterou nyní hrajete. >>

Nového Tomb Raidera při vývoji vývojáři nazvali kódovým označením Tomb Raider 9. Pokud si ale myslíte, že toto je velký zásah do hry, potom jste možná nevěděli o tom, co bylo v plánu původně. Vývojáři z Crystal Dynamics si pohrávali s myšlenkou, že Lara bude bojovat proti příšerám, různým monstrům a to vše inspirováno hrami jako Ico, Resident Evil a dalšími. To ale není zdaleka vše, co v novém Tomb Raideru měli vývojáři v plánu. Laru na ostrově mělo dokonce doprovázet i malé, šestileté děvčátko, které mělo mít magické schopnosti. To ovšem Crystal Dynamics nestačilo. O několik týdnů poté dostali další nápad. Co nahradit malé děvčátko opičkou. Ani tento druhý návrh díky bohu neprošel. Vývojářské studio se nacházelo v obrovské krizi. Nebyli schopni vymyslet něco originálního, chcete-li nového. Když tvořili hru, vycházely tituly jako Batman, Gears of War a další. Jejich hra Tomb Raider však trpěla ztrátou identity. Po několika různých inovátorských nápadech přešli na survival a začali kombinovat několik žánrů. V roce 2011 přišel první zlom a vývoj hry se rozbíhá na plné otáčky. V tomto roce se ve hře již nachází i cooperace pro více hráčů. Dokonce je v něm i plamenomet, pasáž, kde Lara střílí z kulometu atd. Do finální verze se však nic z toho, co bylo v plánu, nedostalo. V roce 2011 bylo v plánu dokonce přidat do hry i Ninja bojovníky, které ale posléze nahradili lidé. Jak můžete vidět, vývoj celé této hry byl doprovázen řadou kontroverzních nápadů, které by fanoušky herní série asi moc nepotěšili. Co se ohlasů na hru týče, je vesměs pozitivní. Hodně to nejspíše souvisí s tím, kolik dílů a jak velkými fanoušky herní série jste. O vývojářském studiu Crystal Dynamics se dá rozhodně říci, že se nebojí inovací. Nebojí se je ani vkládat do hry, která má tak bohatou historii. Co říci závěrem. Když se podíváte na čtyři roky vývoje nového Tomb Raidera, co se vlastně změnilo? Na začátku i na samotném konci zůstali jen dva nápady společné. Děj hry se odehrává na ostrově a hra ponese jméno Tomb Raider. Toliko ke hře, která u mnohých způsobila rozpaky, ale určitě se nedá říci, že jde o špatnou hru. Jen je prostě jiná a přináší řadu inovací včetně té hlavní, že Lara není taková, jakou ji známe od roku 1996, kdy vyšel první díl.